♥KONICHIWA ☻-☻ WELCOME to blog ☆*♥L@dy @yU♥*☆

Tuesday, March 29, 2011

♥ Gempa Di Mesia? ♥


Lepas baca paper dua tiga hari lepas yang mana ada mengatakan yang titik gempa makin hampir di Mesia lepas kejadian gempa kuat di Japan,Indonesia, Myanmar etc rasa gerun pula sebab ai dah rasa macam mana teruk dan takutknya kejadian yang di namakan earthquake ni.


Honestly ai rasa mesia tak ready dengan keadaan gini jika terjadi suatu hari nanti. Pertama ai harap akan ada pihak mencadangan pembinaan rumah dan bangunan yang tahan gempa seperti di Japan. Sebab if jadi gempa kuat habislah semua rumah kat mesia akan ranap sebab bukan tahan gempa. Contoh terdekat di Myanmar hari tue , tengok bertapa teruknya keadaan di sana. Subahanaallah sungguh takut bila di kenang kembali.



pic from mr gugel


Jika selama ni negara kita safe dari segala jenis bencana alam kecuali banjir kali ni rasanya kita tidak akan berapa aman bila melihat situasi gini akan berlaku. Percayalah setiap yang terjadi adalah dengan kehendakNYA sama ada kita bersedia atau tidak. Jika terjadi adakah kita akan jadi setabah rakyat Japan? Renung-renungkan....cuma apa yang di harapkan berdoa la agar perkara yang buruk di elekkan terjadi di Mesia InsyaAllah.



10 comments:

Anonymous said...

ya Allah takutnya jika benda ni jadi malaysia, harap2 tidak la. amin ros.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

anon::nyapa x letak nama?
if panggey kiter ros mesti kwn kolej ni :-p
insyaAllah ngan izinNYA @___@

anie,Nagoya said...

moga dijauhkan dari mesia.tp kalo itu kehendakNya.....redha jelah.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

betul tue k.anie moga di jauhkan...insyaAllah

Ijah EmoTemo said...

ya allah , takut nya sis.
seriyesli , ai sejak tgk kejadiah earthquake dkt japan , ai dgr bunyi kuat berdentum pun ai dh mengucap dalam hati. mcm ai pulak yg terlebih trauma.

mintak2 di jauhkan. amin.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

uolls pow trauma jugak ek...ingatkan iolls jer hikhik
serius ngeri ooo bila ingat balik ):

niey_muhaini said...

rumah2 ke mesia ni belum gempa bumi lg dh crack klu ada buat pembinaan kaw berdkatan.apatah lg klu brlaku gempa bumi.. x dpt bygkan. Smg kita di sini dijauhkan dr kejadian sprti tu..

Aisha mimi said...

insyaallah rakyat kita yg majoriti muslim dpt trima jika itu qada dan qadar yg telah ditentukan olehNYA..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

niey::agree with u sebab umah ai memula beli dulu masuk pun dah ada crack....kena repair bagai...insyaAllah kita doakan yang terbaik yer :)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

mimi::aku pun harap gitew jugak la
rasa x mau dah alami apa yg aku rasa hari tue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...