♥KONICHIWA ☻-☻ WELCOME to blog ☆*♥L@dy @yU♥*☆
Showing posts with label ♥Youchien♥. Show all posts
Showing posts with label ♥Youchien♥. Show all posts

Tuesday, March 20, 2012

♥ Sotsuen Shiki part お土産/Souvenir ♥

Ok sambungan Sotsuen Shiki last n3 but tak sempat nak cherita about お土産 sebab n3 tue pun dah full ngan pics jer.


antara omiyage yang youchien kasi kat Adam.


Jom tengok apa benda dalam ituew @_@!


ader cookies, handkerchief, cawan kecil handmade by Adam & youchien magazine.


Yang cover youchien magazine tue setiap classmate cover lain-lain sebab cover tue theyols lukis sendiri. Actually ai suka magazine ni sebab teringat zaman majalah sekolah dulu. Curlastt sangat youchien pun ada magazine sendiri....very impressed.


kiku gumi classmate with masami sekiguchi sensei & encho sensei...nama theyols semua kanji kecuali nama adam jer katakana.



ni antara pics yang ader dalam magazine tue..banyak juga gambar Adam dalam tue *____*


ni plak card from sekiguchi sensei to Adam kun...dapat juga 3 keping gambar Adam. 

dapat kad from adam kun tomodachi yang ucap arigatou sebab kasi お土産 kat theyols hari tue.

ni plak from Mina Chan siap ada nama adam kat situ...susah-susah jer...ありがとう!


Ai plak dapat note from sensei yang buat rasa terharu sangat......*sambey lap ayaq mata ni*  Ucap arigatou sebab buat bento sedap everyday kat Adam...'mana dia tahu bento tue sedap ker tak ngeeee'. Actually tue memang dah jadi tanggungjawab ai as mom sebab adam tak boleh makan kat youchien tue. Tapi ituew la sensei kat sini sangat appreciated apa yang kiter buat even benda ituew kecil sebab theyols memang di ajar untuk menghargai dan berterima kasih dari kecil lagi.


 tq ketat2 sekiguchi sensei...dah letak kat album pun note ni...kenangan kat nihon. 











Monday, March 19, 2012

♥ Sotsuen Shiki ♥

AsSalam , konichiwa uols,

Lamanyer tak terjah blog di sebabkan busy until last Friday then ai not feeling well now alhamdulliah just Adam down with fever and cough maybe sebab weather but nasib baik dah haru yasumi/ cuti musim bunga until next month. Sotsuen shiki / graduation day telah berlangsung ngan jaya dan meriahnyer on the last friday. Alhamdulliah tamat sudah zaman youchien/kindergarten untuk Adam, next month dah masuk shogakko/sek rendah. Sini masuk darjah 1 memang lewat 3 bulan from mesia.


Pejam celik pejam celik Adam dah 7 tahun auwww mak terasa berusia suda but kira ok la khen baru nak masuk 3 series anak dah 7 tahun ngeeee ni untung kawen muda auch melalut dah ni DUSH! Jom layan pics yang ai tempek na....*____^


 seawal 8.45am dah ready peace pose ngeee...ni baju raya tahun 2005...nasib baik masik elok kira badan ai tak berubah sangat la....


precious moment .

 nyanyian dari kohai...age 3-5...seriyesss berbakul2 tisu habis kat sini...habes makeup mak uwaaaa! sobs!








with sensei, mama tomodachi & encho sensei 

Adam kun with Shou kun

sijil youchien Adam.






nota ibu jari manis ai::malas nak type banyak2 tempek pics kira aci la ekk...gomen pada yang comment sebab ai tak sempat nak BW lagi...nanti ai terjah k....hugs ketat2 uols.....♥








Tuesday, March 13, 2012

♥ ShUrYoU oIwAi PaRtY ♥

Event last Sat, ala-ala macam graduation party la...curlastt sangat baru youchien dah ada party bagai, budaya ni kat Mesia tak de khen. Last year tak jadi buat sebab ada Tohoku earthquake so this year meriah sket untuk class umur 6 tahun jer sebab dah nak masuk shogakko dah lepas ni. Buat waktu lunch sampai ke petang, sangat punctual nihonjin bab-bab time ni. Cakap start pukul 12.30pm until 3.30pm memang tak lari langsung time tue alhamdulliah. Memula weols cakap tak nak join sebab  foods...yalah gi hotel kat nihon apa sangat nak boleh makan...tapi encho sensei asyik pujuk suruh join gak then dia dah suruh chef buat seafood dish untuk weols 3 beranak sebab sensei kat youchien memang sedia maklum apa yang weols tak boleh makan. Terharuuuuuuu sampai gituew selalu di layan nyer weols ni.


meals ai & darl yang sempat di snap...semua jenis sikit2 jer tapi kenyang...ai suka nasi kani/crap tue. Beza kan menu orang jepun ngan orang mesia...semua menu sihat jer hukhuk. Less oil, sugar & salt.


ni pulak meals untuk Adam but banyak tak sempat snap sebab bz....desert dia ada 3 jenis tapi sebab darl lupa click2 plak...nangesss!


Hari ituew ai ada cakap ai kena nyanyi ngan menari khen....so untuk event ni la....berpeluh plus dada (macam lagu haiza dag dig dud tue ngeee)...1st time kena join event gini kat sini. Dah la memula masuk kena duduk line depan sekali plus ai jer lain dari yang lain hahahaha. Baju pun tak proper ai mix and match jer hukhuk....if tahu harus ai order kebaya from mesia...dush!!


video tak sempat record pun sebab darl SIBUK nak tengok si isteri perform hukhuk...setiap line ada step yang berbeza untuk dance ni...sambil kena nanyi. Nanti ai mintak kat sensei sebab thyeols ada record.


tema pics ni peace yer....siler la percaya nihonjin suka sangat buat peace...biler tengok theyols peace automatic tangan ai pun terrrrrpeace gak ngeeee hukhuk. Tolong abaikan muka ai yang BAMOK ituew....si mata bolat bersama si mata sepet. 


Adam kun & tomodachi 


sensei nyanyi lagu arigatou by Ikimono gakari...lagu ni ai boley halaf sebab darl suka dengar ngee. 


menjadi flower boy for sensei!


Sayu plak hati bila tahu this Friday last day Adam kat youchien next month dah masuk shogakko. Arigatou sensei for everything.  










Monday, March 5, 2012

♥ MiNi Hapyokai ♥

Event last Friday kat youchien today baru ada mood nak update. Untuk class Adam & tomodachi kali ni buat kat hall youchien. Layan pics jer ekkk...sungguh tak de mood nak mengarang  kali ni becoz ai not feeling well. Lepas habis event ada plak Thanks Greetings untuk parents di sebabkan darl ada meeting so tinggal ai kena bagi speech....berpeluh and nervous dup dap dup dap last ai mix jadik la speech ROJAH eng+nihongo hikhik.



















Sedey plak bila tahu ni last month Adam kat youchien lepas ni masuk shogakko plak....sure dia rindu sensei & tomodachi lepas ni. This weekend ada plak lunch sempena Adam habis belajar kat youchien buat kat hotel ...ai kena dance lagi uwaaaaaa badan keras kejung ni tak sukaaaaa but di sebabkan darl pancing ai ngan hadiah yang ai suka so terpaksa terima gak....sebab hadiah tue sanggat la berbaloi selalu dapat setahun sekali jer jeng jeng jeng.♥ ♥ ♥ 





nota ibu jari manis ai:: Teringin nak berkenalan ngan silence reader ai from US sebab ai notice setiap kali ai update new n3 sure ada visitor from US....sila2 kenalkan diri uols...jangan malu-malu cat ekkk sebab rasanyer ai tak follow blog from US pong...hentak kaki nangesss @_@.















Monday, January 16, 2012

♥ Weekend Yang Samuii ♥

Hye uols nie n3 last weekend yang bagi ai sangat la samuii/sejuk angin tersangat kuat. Hari Sabtu Adam ada trip ke Tokyo tempatnya Ikebukuro Sunshine Aquarium, actually aquarium ituew weols tak pernah terjah lagi. Ai terkinja-kinja nak ikut si Adam but darl tak kasi...keciwaaaaa actually bukan nak gi aquarium pow but nak gi jumpa Aaron Aziz uwaaaa tak kesampaian hajat di hati lol. Nasib baik ai bukan fanatik abe Aaron hikhik....darl siap tanya siapa ituew Aaron Aziz??? terkebil2 ai but dah tahu sebab dia bukan kenal retis sangat pun, tak penting katanya!


pukul 8am dah dah berkumpul kat eki/station kali ni trip theyols naik densha/train....sebak tengok dia babaiii uwaaaa ai memang sensitif bab nak berpisah ngan anak ni...dah la sorang ni jer!



Kira ni last trip b4 dia masuk sekolah this April...ada kids yang nangesss but alhamdulliah Adam plak excited nak gi...dia memang gini. So lepas dia nak densha pukul 8.22am weols balik breakfast dulu then kuar dating....dating ai suka dah lama tak berdua-duaan ngan darl auwwwww. Urmmm destinasi nya Ota Gunma ken sebab nak makan kebab halal kat situ. Arigatou Syaima sebab recommend this place. Kira ni second time terjah Ota but dulu lalu jer tak singgah pong....but Ota shi/town ni sangat la sunyi sepi...nasib baik ai tak hidup kat cituew if not mati kutu ngeeeee...jangan marah ya orang Ota.


alhamdulliah boleh gak merasa Turkish kebab nie...tidak lagi keraguan di hati bila tengok terbentang HALAL kat situ. Ingat nak try beef kebab but not available plak masa ituew.


 nie menu weols makan masa lunch hari tue...total just ¥1300 (RM53) jer ...sempat beli bawa balik kebab wrap lagi...oishii!

Lepas lunch weols pusing kejap kat area ituew....then terus balik Oyama nak gi ambil Adam kat youchien... mama excited nak jumpa anak ni...rinduuuu even baru berpisah tak sampai 5 hour hikhikhik.


lega bila nampak Adam depan mata...peluk ketat-ketat ngeeee!


Esok nya Adam down with fever and cough maybe catch cold masa dia gi hari ituew....cian now dia still fever so tak gi youchien lagi hari ni. Malam Ahad tue dia muntah teruk sangat...habis futon sekali baju dia....selalu if dia fever pun boleh lagi lari-lari or main game but kali ni asyik tidur jer....mean dia sangat letih...susah hati bila dia tak sihat.


Hari Ahad lunch kat Pak Curry House lagi sebab ai MALAS nak masak...boleh gituew???






nota ibu jari manis ai:: golek-golek recipe kat umah blogger masakan sebab blur nak masak apa berbuka nanti...penuh meja lagi la nanti...sebab semua nak makan...sigh!








Friday, December 16, 2011

♥ Tanoshimikai ♥

Semalam hari yang super busy bagi ai....pepagi dah kena terjah youchien adam ada event plak. Start dari pagi sampai ke tengah hari event yang di beri nama Youchien No Tanoshimikai. Ni macam musical drama la alhamdulliah si adam ni dah masuk 10 bulan kat youchien ni sensei puji kata dia cepat belajar dan rajin auwwww anak sapa la ituew ngeee. Ada 2 sesi majlis ni semalam dan hari ni. So layan pics jer la ekkk...malas nk bebel panjang-panjang sebab ada keja nak kena setel lepas ni.


program hari tue


di beri tugas main benda ni...apa namanyer ek...nangess tak tahu ngeee!




menjadi `MENTERI` dalam drama `telur yang boleh bercakap`

menteri-menteri kecik



drama yang ai record using iPhone...tak berapa clear sebab duduk jauh + agak blur di situ



last pose...dah habis yeahhh

habis baik si adam ni vanilla ikut papa dia if coffee macam ai harus nampak dari jauh beza from tomodachi.

last song



event start pukul 9.45am until 12pm lepas tue balik umah bersilat masak gak....memula darl ajak lunch kat luar but ai teringin nak makan nasi daun limau purut so tak jadi lepas solat zuhur terus bersilat sejam ryori kat dapur....jadi la hasilnya gini....


set nasi daun limau purut ai.....sambal tumis udang + ayam hitam berempah + acar mentah ....ai memang suka try recipe set nasi gini...memang laku la kat umah ni...wangi sangat nasi ni but beras basmati tinggal sikit so ai mix ngan beras siam.



Untuk recipe nasi daun limau perut uols boleh terjah umah k.amie or k.ita di sebabkan nasi ni guna santan so untuk lauk memang ai elak guna santan lagi sebab tak elok menambah cholesterol dalam badan banyak-banyak...if tak nak letak santan boleh ganti ngan fresh milk. 




nota ibu jari manis ai::later ai terjah umah uols ekk....now bz sket HUGS!







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...