♥KONICHIWA ☻-☻ WELCOME to blog ☆*♥L@dy @yU♥*☆
Showing posts with label ♥Pindah♥. Show all posts
Showing posts with label ♥Pindah♥. Show all posts

Tuesday, June 18, 2013

♥ Sayonara 小山♥



Dah seminggu lebey meninggalkan 小山/Oyama...FYI my darl kena transfer ke kaisha/company branch kat Ichihara Chiba....within sebulan kena settle everything...fuhhh memang fenat giler plus ai preggy gini nasib baik semuanyer di permudahkan olehNYA. Masa memula darl cakap kena pindah tu ai nangess bukan main *mak yong memang sensitive lately uwaaaa anak teruna ai relax jer si mama over acting DUSH!!* yerlah dah almost 5 years duduk kat situ...mestilah la sedey ituew la tempat adam membesar, masuk youchien & shogakko. Memula oniichan tak caya kena pindah dia dok cakap weols tipu jer last² tahu betui nampak macam dia pun sedey ...part tomodachi la..yerlah semua kawan² ada kat situew....its hard to say gud bye uwaaaaa nangessssss (´-`)  。。。。。


1st time weols pindah kat 日本 ni weols guna mover services, cari kat ternet ada 5 company so every company tu datang umah explain budget etc....last weols pilih SAKAI company num 1 mover company kat nihon ni. Murah jer total theyols kasi kotak nak boh barang, tolong angkat etc just ¥78000 (RM2584).



 maka bermula la acara pack barang...kawaii khen kotak ituew??? 


theyols siap boh benda alah ni every corner & pintu even umah neighbor pun theyols letak takut masa angkat barang tu tercalar etc...baguih khen...b4 theyols start angkat barang theyols g umah neighbor untuk mintak maaf dulu sebab maybe ganggu privasy theyols masa theyols buat keja nanti...owh ai loike ketat² part manner geng nihonjin ni. ♥ 


barang electronic semua di balut ngan kain macam kat ataih tue....owh jakun oke.


serious ai terkejuzzz tengok pakcik ni angkat freezer weols gituew jer.... *tangan kat pp mata bersinar tak caya ngeeee* even kecik jer freezer tu still heavy oooo tengok size dia kuruih jer.....



kotak khas untuk sangkut baju...owh ai jakun sekali lagi...actually ada juga bekas kasut but tak sempat nak snap sebab darl yang boh part kasut ai plak buat part baju ni. 


sikit jer barang weols but tengok tengok penuh gak lori tu ngeee.


 dah settle angkat everything pintu lori akan jadik gini ....benda tue nanti sampai umah baru baru weols g gunting so tak akan jadi kes tipu or barang hilang etc. 


lepaih umah dah kosong turun weols jadi bibik cuci umah but banyak tak settle lagi next weekend kena gi lain cuci b4 kasi balik key kat agent umah nanti...tataw kena bayaq barapa nanti sebab area dapoq tue teruk berminyak uwaaaa. 



Rasa cukup kot citer serba ringkas, next n3 in shaa Allah ai share story about our new life in chiba oke. Tera nak kasi ROH berblog kembali dalam diri ni hukhuk jya ne (((o(*___*)o)))












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...