♥KONICHIWA ☻-☻ WELCOME to blog ☆*♥L@dy @yU♥*☆

Thursday, March 17, 2011

♥ DUGAAN ♥





Lately banyak sangat rumor yang disebarkan oleh orang tak bertanggungjawab antaranya yang ai dapat semalam kat fb antaranya::


"berita hari ini melaporkan radioaktif dari fukushima bergerak ke Tokyo dalam tempoh beberapa jam lagi.Kerajaan Jepun sudah keluarkan amaran yang menyatakan radiasi merupakan ancaman nyawa manusia"


See? apa anda rasa jika anda berada disini? Cuma nak cakap sudah-sudahlah sebarkan rumor yang tidak berasas macam ni lagi. Kami sangat stress sekarang dan tolonglah jangan tambahkan dengan pekara yang tak berfaedah gini. Family kat Mesia risau bila dengar benda gini.


Mission mencari ticket flight buntu lagi hari ni gara-gara semua ticket fligt dah sold out yang available hujang bulan jer saja. Harap logi nuclear tu dapat di kawal dari terbakar dan temperature down.....serius ai gerun dan takut tambahan pula since semalam angin kuat.


Cuba tabahkan hati sebaik mungkin walaupun kadang-kadang down or tewas juga...kesabaran makin tipis moga Allah kuatkan semangat ni. Jishin or earthquake still ada until now cuma beza tidak sekerap 6 hari lepas tapi semalam 3 kali tempat ai kena jishin M5, masak pun banyak kali kena stop dan tutup gas sebab jishin.


Kesihatan tidak berapa memuaskan hati bila kulit dah start gatal-gatal,batuk dan sakit pekak harap ni adalah normal bukan kerana radiation. If orang di Mesia takut ngan product from Japan ai pun gitu...takut juga nak beli sayur dan benda basah lain sama ada dia orang dah check ka belum semua tue sentiasa ada dalam kepala sekarang walaupun ai tahu gov tak akan menyusahkan rakyatnya.


Banyak kawan-kawan dah pulang ke Mesia(bertuah mereka dapat ticket flight) ada juga dah move ke arah Osaka or Nagoya menumpang rumah Malaysian di sana.Terima kasih buat bonda tercinta sebab hari-hari buat sembahyang hajat mendoakan keselamatan kami di sini.


Ai sangat bertuah mempunyai family dan friends yang sangat memahami,prihatin tidak pernah lupa tanya khabar everyday bersama kata-kata semangat dan doa. Inilah gunanya kawan masa susah alhamdulliah i`m not alone this time and i believe Allah always with me. Dear friends please pray for us.






6 comments:

mamamya said...

salam ladychenta, saya doakan kalian kat jepun semuanya tabah dan dilindungiNya...mmg risau sgt, i ada kwn baik (murni) kat sana..byk2 la bersabar, serius x terbayang keadaan yang perlu dilalui sekarang lebih2 lagi yang ada anak2 kecil tapi harap2 nya cepatlah berlalu semua dugaan ni..apa pun, take care ok...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Salam Su Owh rupanya kawan Murni
Mmg tiada pilihan selain berdoa Dan tawakal
Agar semua ni berlalu....
inilah doa Dan harapan kami semua kat cini
InsyaAllah dengan izinNYA☆〜(ゝ。∂)

Zatil said...

Take care n be strong :)
Semoga dalam lindungan Allah..

Nizs said...

Salam ladychenta,

Semoga Allah beri ketabahan,ketenangan dan keselamatan hadapi dugaan yang maha hebat ini..Niz

♥♥Cikngah♥♥ said...

sgt sedih membaca entry awk ni.sampaikan mengalir air mata ni saat membacanya.Apatah lagi kalau melihat gmbr2 kemusnahan jepun.cikngah xtau nk ckp mcm ne.but what can i say is,ai bykkan berdoa dan bersbr k.Insya-allah semua tu akan berakhir.Allah tu maha penyayang.Jgn lupa buat solat hajat 12 rakaat sehari setiap hari.Insya-allah Allah akan makbulkan doa ai.

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

zatil::insyaAllah dan Amin :))

haniza::dugaan yg membuat ai bertabah kuat..insyaAllah

cikngah::itulah selalu buat sekarang ni...kepadanya ai bersujud

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...