♥KONICHIWA ☻-☻ WELCOME to blog ☆*♥L@dy @yU♥*☆
Showing posts with label ♥SeaParadise♥. Show all posts
Showing posts with label ♥SeaParadise♥. Show all posts

Tuesday, January 15, 2013

♥ Yokohama Hakkeijima Sea Paradise ♥


Before 冬休み/winter break habis hari tue weols sempat terjah Sea Paradise kat Yokohama ituew...actually 1st time weols terjah sini darl dah plan lama nak gi but asyik postpone jer. Darl beli ticket for 1 day pass means selain masuk aquarium boleh juga main kat mana² attractions yang uols suka nanti.Harga ticket 1 day pass ni if beli kat internet ¥3800 (RM42) sorang murah ¥200 or ¥400 from harga asal if beli kat kaunter.


Yang spoil sket hari tue weather tak berapa best angin punya la kuat plus duduk tepi laut....gagaggg lady gaga punya la 寒い/cold. Weols naik 電車/train from 小山/oyama to 横浜/yokohama almost 3 hours then tukar ke seaside line terus ke aquarium tue. Sampai around kol 10.45am gituew angin ombak rindu menyambut kedatangan weols ....wah gitueww macam drama (@ p @).


at Jinbe hall


zone 2...nak bawa bear tue balik umah...uwaaaaaa sangat ensem oke...vulu putih gebuzzz 


pose muka ala penguin katanyer!!


zone 3 aqua tube....giler punya ramai umat manusia.

tengok white dolphins show @ aqua studium ...awesome giler....sugoiii *2 tangan kat pp...mata bersinar...kawaii x??? wink...pitammmm DUSH hahaha*


suka ketat² show ni....pewittt


siler abaikan sound effect orang kampung yang jakun loikee me ngeh ngeh ngeh


Lepas puas pusing² area aqua museum weols terjah fureai lagoon (open aquarium) hat ni best sebab boleh pegang banyak binatang secara LIVE uols....ai dah macam kanak² riang hari tue kalah si adam DUSH!!! ngeee.


before masuk wajib kena pose dulu (o^^o)   


queue nak pegang white dolphins kat sini....soft giler rupanyer kulit dia...yeahhh suker boley pegang clap².


masuk sini terus terasa mcm ocean girl drama omputih masa ai moda remaja dulu ngeeee.


yatta ai pecah rekod pegang black shark *anak dia jer hukhuk* risau gak sebab tengok bukan main tajam gg dia....darl plak pegang gamat *ntah betui ke tak gamat tue...x sure ngeee* tengok macam best jer so ai tanya dia `geli x?` dia jawab `soft but if u nak pegang make sure jangan jerit `...gigih ai pegang tak sampai 3 seconds dah jerit awwwww geli...dush dush buang benda tue....nihonjin kat situew gelak je tengok ai....malu pun ada sebab kodomo pegang relax jer....ooo ai jenis² benda alah ni memang awwww sket (@ p @).


Keluar dari fureai lagoon weols terjah dolphin fantasy plak. Suka ketat² area ni...but if ada special event or wedding theyols close area ni.


excited face  (((o(*___*)o)))   


Then weols decide nak main plak before hari gelap...sini maghrib pukul 4.30pm gituew memang cepat sangat gelap. Darl naik surt coaster....niat di hati nak try gak but kesempatan plak *ayat drama queen sangat...asal penakut plus gayat*


woot woot....mempu tengok jer ngeee...bravo darl (o^^o)


at sea paradise tower...best boleh nampak whole hakkeijima ni. Naik 2 kali benda ni sebab adam suka...


then ai try naik viking serious nampak macam relax jer rupanyer macam nak jatuh ekk..adam ngan darl dah try last year kat Utsunomiya so ajak kali ni si adam cakap tak nak kowaii...but seriously kowaii uols...adam & darl naik red baron.


merry go round pun naik gak...so total yang sempat weols masuk 9 attractions from 14...sebab hari dah gelap then theyols pun dah nak close masa tu. So attractions yang weols terjah surf coaster, viking, octopus, aqua ride II, merry go round, drunken barrel, peter pan, red baron & sea paradise tower. So kiranyer memang tak rugi beli 1 day pass tue m(._.)m.


weols beli pics ni sekeping ¥1000 (RM34)...pic ngan sea lion tue memang binatang ori na...bukan patung ,besaq giler khen.


ni plak masa main kat aqua ride II & surf coaster ¥800 (RM27)...boleh pilih jenis mana pics uols nak ada benda FM,keychain etc. Masuk aqua ride tue memang basah so uols boleh beli raincoat kat situ just ¥100(RM3) jer sepasang. 


pose dari siang ke malam hukhuk....pea coat jenis ni boley buat ai jadik bamok....nangesss


dinner kat sea side oasis...ok gak banyak benda  yang berasaskan seafood.


my dinner seafood spaghetti & pizza alhamdulliah oishiikatta.


wajib beli biler gi jejalan お土産/ souvenirs.



Finally habis juga n3 ni...malas nak tempek 1 by 1 sebab pics banyak giler....malas juga nak buat n3 part I,II,III kira semua ada penyakit M...haidooo...jya!! 










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...